Шоколад Toblerone: головне — якість, а не кількість видів

Швейцарія — батьківщина марки Toblerone, яка належить сьогодні компанії Mondelez. Жан Тоблер у 1868 році вирішив відкрити магазин-кондитерську у Берні. Майже три десятки років на прилавках була представлена продукція різних виробників, що навчило власника не тільки добре розумітися на продукті, але й досконало вивчити купівельний попит. Вирішивши, що прийшов час зайнятися власним виробництвом, він заснував Бернську фабрику Tobler & Cie в 1899 році. У 1900 році передав справу сину Теодору, на допомогу якому прийшов його двоюрідний брат Еміль Бауманн. У 1908-му з’явився знаменитий шоколад Toblerone у звичному для всіх вигляді «пірамідок» з унікальним складом. До початкової рецептури увійшли мед, цукор, олія какао, мигдаль, нуга та молоко.

Таємниця пірамідальної форми

Не можна впевнено сказати, як виникла ідея випускати шоколадки в такому незвичайному вигляді. Є кілька припущень.

  1. Багато істориків вважають, що Теодор був членом масонської ложі, символом якої є піраміда, трикутник. Це твердження не має під собою підстав, але в будь-якому разі однією зі складових грандіозного успіху «Тоблерона» стала його форма.
  2. Ще одним поясненням особливої форми батончика вважають, що надзвичайно смачна та якісна нуга просто склеїть зуби, якщо відкусити відразу багато ласощів. До рота бажано класти маленькі шматочки, у чому й допомагають трикутні часточки: можна відкушувати порційно.
  3. Є ще одне припущення: це стилізоване зображення одного із символів країни — гори Маттерхорн. Але на перших обгортках її не було, картинка з’явилася на упаковці лише у 1970 році. На тлі гори можна побачити ведмедя, який вважається символом Берна.

Саме третю версію походження пірамідок більшість дослідників визнає найбільш правдоподібною.

Шуба из искусственного меха, или модная одежда без пафоса

Різновиди шоколаду

Новинки у виробників трикутних шоколадок з’являлися не так часто, але якість їх була на висоті. Тому ласощі так популярні серед людей всього світу. Основні види:

  1. у 1908 році з’явився класичний варіант — молочний батончик із медом та мигдальним горіхом;
  2. у 1932 році випустили новий смак із ромом;
  3. 1969 року у виробництво запустили чорний шоколад;
  4. 1973 року — білий;
  5. у 2007 році на ринок надійшли шоколадки з мигдалем та родзинками.

Сьогодні впевнено завойовує серця шанувальників бренду Blue Toblerone «Хрумкий мигдаль», що поєднує солонуватий та солодкий смаки. Його відрізняє тригранне пакування блакитного кольору. Всі ці смаки представлені в каталозі маркета важливих штук МАУДАУ.

Внесок Toblerone в історію

У 2008 році ювілей трикутних ласощів відзначали з великим розмахом. Понад 500 000 осіб, які проживають у великих містах Швейцарії, взяли участь у святкуванні. Чотири вихідні дні шанувальники бренду клеїли вежу з упаковок від шоколадок: у Берні «звели» п’ятиметрову споруду. В аеропорту Цюріха компанія Mondelez організувала виставку з історії марки, де одним із головних експонатів став величезний макет батончика за два з половиною метри. Саме тоді мер Берна А. Чеппет заявив, що винахід цих ласощів не поступається за значимістю теорії Ейнштейна.